Do oklejania samochodów używamy różnego rodzaju folii samoprzylepnych które dobierane są w zależności od oklejanego kształtu oraz czasu samej ekspozycji. Podstawowy podział wygląda następująco:
Folia monomeryczna to najtańszy rodzaj folii który idealnie nadaje się do oklejania mało skomplikowanych kształtów a więc płaskich i równych zabudów samochodów dostawczych lub ciężarowych. Folie tego typu bardzo często służą jako materiał w którym wycina się ploterowo litery które wykleja się np. na przednich bocznych drzwiach samochodów jako dane teleadresowe firmy. Folie tego typu są przeznaczone na krótko oraz średnio okresowe aplikacje czyli okres 3 – 4 lat.
Folia polimerowa to materiał który przeznaczony jest na średnio oraz długo okresowe aplikacje sięgająca 5 do 7 lat. Podstawową różnicą względem folii monomerycznych jest ich większa elastyczność która pozwala wyklejać niewielkie przetłoczenia na karoserii samochodu. Grafika na aucie wygląda już spójnie jako jeden element graficzny a nie pojedynczo wycięte litery tak jak w przypadku folii monomerycznych.
Folia wylewana to najwyższy gatunek folii samoprzylepnych które dedykowane są do oklejania cało-powierzchniowo grafiką reklamową lub zmiany koloru auta. Folia jest w stanie dostosować się do obłych kształtów karoserii oraz do przetłoczeń czy wytłoczeń. Grafika wygląda jakby była dosłownie „wylana” na samochodzie a estetyka wykonania jest porównywalna z lakierowanie jednak przy zachowaniu nienaruszonego oryginalnego lakieru.
Folia OWV (One Way Vision) jest to materiał jednostronnie przepuszczający światło do zastosowań na szyby. Od zewnątrz samochodu widzimy nadrukowaną grafikę a od wewnątrz kierowca ma normalną widoczność lekko przyciemnioną. Folia składa się z tysięcy perforacji (malutkich utworów) które dają opisany wyżej efekt.